2011. január 22., szombat

almás pite

60 dk lisztet elmorzsolok 1 rámával,pici sót bele 2 tojást,5dk cukrot ,2 dk élesztöt pici tejben megfuttatok és annyi tejfölt tezsek hozzá hogy jol nyujtható tészta legyen,almát izlés szerint ki mennyire szereti /kb másfél ,2 kiló/hámozás és reszelés után a tésztát ketté veszem és kinyujtom /én nagy tepsibe teszem ,nemszeretem a sok tésztát :) /az almát kicsavarom és rászórom a tésztára a tetejét megszórom cukros fahéjjal /a cukor mennyisége az alma édességétöl függ/a másik adag tésztát is kinyujtom és a tetejére teszem ,tojással meglehet kenni és villával megszurkálni hogy a göz ki tudjon jönni,elömelegitem a sütöt .addig pihen a tészta , 200fokon 25-30 percig kell sütni / sülés közben a tészta össze megy kicsit elválik a tepsi szélétöl ekkor már jó ,én igy szoktam meg az évek során :))) /ebböl a tésztábol szoktam a beiglimet is sütni /

Nincsenek megjegyzések: