2011. január 22., szombat

csoki torta


5 tojás sárgáját kikeverek 5 kanál cukorral ,5 kanál lisztet teszek bele amibe a sütőport keverek ,a fehérjét kemény habbá verem és a felét belekeverem /mindezt géppel /a hab másik felét fakanállal forgatom bele már nem töröm nagyon meg.A tortaformát kikenem vajjal és lisztel beszórom ,vagy kibélelem sütőpapirral ,180 fokon 20-25 percig sütöm,rácsra teszem fejjel lefelé hogy a kicsit pupos teteje laposra hüljön .A krém:10 dk vajat cukorral habosra keverem , fekete kakaó port izlés szerint teszek bele ,fözök tejet lisztel sűrű gumiszerü masszát kihülés után összekeverem a két alapot /cukor is izlés szerint/én géppel keverem a masszát ,felverek 2dl tejszint habfixálóval és a kész masszához keverem .A tortalapot én 2 részbe vágom de ha kicsi a forma akkor 3-ba is lehet elosztva a krémet a lapokra és a tetejére ,oldalára kenem kihagyok a masszábol és habkinyomóval diszitem / szebb lett volna ha csak tejszinnel diszitek :) majd legközelebb / én semmit nem mértem ,minden csak gondolomra ment :))))

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia MARISKAM!

Ez a torta olyan gyonyoruu /hihi / es sokcsokis hogy a maradek 2 szelete pofatlanul be is toroltem! Bocsanat, dehat "muszaly "volt.Beirnad a recijet?? Koszike elore is. Puszi: ILDIKO

Anyuska írta...

Ildikó ,az a helyzet hogy én nem mértem semmit csak ugy csináltam ,mondent a dondolom alapján :(( ,de legközelebb mérem megigérem