2011. január 14., péntek

Túrógombóc

Ma ebédre zöldbab levest és túrógombocot készítettem Receptem :fél kg túró,10 dk dara,2-3 tojás/én 2 böl csináltam/ pici só,én pár deka vajat is teszek bele .Ha ebédre készül 2-3 órával elötte jó elkésziteni hogy a griz megdagadjon és könnyü legyen .A túrót elkeverem a tojás sárgájával a darával a csipet sóval és kicsi vajjal,a fehérjét felverem habnak és azt is hozzákeverem.Félreteszem állni kifözésig 2-3 óra kb. vizes kézzel gombocokat formázok és a forrásban lévö vizbe teszem. /egy gombócot mindig elöre kipróbálok hogy eléggé össze állt-e a massza ha nem fö szét akkor jó/kb 8-10 percig kell fözni nagyságtól függöen ,egyet ki kell venni és kettévágva megnézni megpuhult-e .Piritott zsemlemorzsára szedem , mi tejföllel meglocsolva és porcukorral tálaljuk .

2 megjegyzés:

Viki írta...

Mariska! Nálunk vasárnap ez lesz a menü, csak frankfurti levessel. Papa éppen ma vásárolt be hozzá egy-két dolgot. Nagyon guszta a Tiéd. Hogy csinálod ? Recepteket miért nem írsz ? Grizzel, vagy rétesliszttel kevered a túrót ????

Anyuska írta...

Bocsi ,recept pótolva :)